Thursday 26 April 2012

Sindiket @ Betul2 Susah Nie??



Assalamualaikum WBT...


Pernahkah anda berhenti di mana2 traffic light, pastu ada peminta sedekah mendekati kenderaan anda? Apa reaksi anda ek? Anda beri derma @ buat dont know jek?

Okeh, perkara nie dh lama dh aku perhati terutama kat traffic light highway Bkt Raja - berdepan dengan Jusco Bkt Raja tuh, terutama waktu2 puncak. Tetiba ada je dari kejauhan seseorg meminta simpati. Aku perhati dari depan ke belakang lebih kurang 5 - 6 kereta gak la yg hulur, then bila kereta bergerak dia pi line lain lak. Fine, tu baru line aku tuh, elok aku buat U-turn tengok sebelah line ada jugak kelibat lain yg meminta simpati. @ orang dah. Aku stuck lagi. Bila tgk line arah Padang Jawa ada kelibat lelaki pulak. Wah2..sakan minta sedekah noo....nak2 org2 Msian nie mmg suka noo bersedekah amalan mulia.

Nie antara yg sempat aku snap la..







Sampai kereta aku je, mokcik nie terus paling muka then xjadi minta sedekah..hilang terus dari pandangan aku. Hanya berbekalkan gambar keluarga & sebutan "Pakistani..Pakistani.." utk meraih simpati.

Tu baru kat Bukit Raja. Petang tu, lepas aku hantar Mr. Daddy kat airport, aku lalu Tol Sungai Rasau melalui Batu Belah. Ape aku nmpak? Mokcik nie gak dgn telekong dia & gambar yg sama. Dalam hati aku terus fikir...

Dia nie sindiket @ betul2 susah sebenarnya? Pihak berkuasa xtau ke? Selalu nmpk depa round2 area Klang nie xkan xperasan kehadiran depa2 nie. Bagi aku yg setiap hari melalui jln yg sama mmg akan selalu nmpk muka2 depa nie. It about 5-6 times per month. Huhuhu...

Apa kata anda..?



No comments:

Post a Comment