Tuesday 6 December 2011

Ulser? Auww...Sakitnya...

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Sejak awal minggu ini, perasaan tak berapa best..sebab? Ulser di mulut puteraku si abang Aiman. Punya la banyak...Whole over his mouth penuh dengan ulser-ulser yang tidak dikehendaki. Yela, nak minum pun tak boleh, apatah lagi nak mamam! pedih seh..Kesian aku tengok dia menahan kesakitan setiap kali nak telan air liur even tengah tidoq pun asyik terbangun.

Aduyai...Sakitnyee... :'-(


Bermula pada 5hari yang lepas, si abang asyik kata "sakit gigi!" setiap kali menelan makanan. Uiks?? Takkan umur baru 2tahun dah ada karies gigi. check punya check rupa-rupanya ulser yang sangat besar di lelangit beliau. Patut la...The next day, aku perasan ulser-ulser ini semakin berkembang biak dengan jayanya...As a parent, i am very worried about my son situation, so...gi jumpa doctor la!


Oh! Tidak..tidak..bukan Dr. Dua Alam ni.. =,=     










Ha..Doktor tu ada la rupe macam ni..ehehe ^^


So, setelah di belek-belek & di teliti rapi permasalahan Aiman, Doktor pun bagi kesimpulan.. Panas dalam katanya. So abang harus minum banyak air, jangan makan makanan yang pedas & berminyak juga sapu ubat-ubatan yang dibekalkan (kena bayar tahu..huhu) - Bonjela. <= Serius! memang berkesan beb!



::

1 comment: